bloglovin elinweberg -

Ridtur..

Oo herregud vilken ridtur de blev på rapzodie idag. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig ...
Jag red upp på berget en sväng, och först så låg de något rött mitt i vägen (som va totalt livsfarligt tyckte rapzodie....) Men sen tillslut fick jag henne att gå förbi de.. Sen kom vi fram till längtskidspåren..
Så jag tänkte att jag skulle rida brevid dom.. Och de gick jättebra tills de kom en som åkte..
Och hon blev så jävla rädd för den, hon skena i full galopp iväg med mig, minst 100 meter, ner i
en meter djup snö. Sen ungifär 5 cm (jag överdriver verkligen inte) från att springa i full galopp
rätt in i ett träd.. Vi va sjukt nära på att gå omkull.. De kunde verkligen gått riktigt illa.
Men som tur va så gick de bra, Rapzodie va totalt genomsvettig när vi kom hem igen för hon va
så stressad. Stackars liten..
Aja, nu står hon ute i hagen igen, ska snart gå ut och ta in henne i stallet.

Skriver kanske mer ikv sen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0