bloglovin elinweberg -

Dag hos emelie

Idag var jag ju hos Emelie, hade ju även med mig lilla Rapzodie. Red ut en sväng, elle aa. Blev mest voltarbete på en vall och sen en skritt tur till sjön. Gick riktigt bra, sen tog vi in dom i stallet och gjorde iordning dom oså.
Sen när vi skulle släppa ihop dom i hagen gick de mindre bra, elle aa. 
Brahe, deras sällskapshäst (en ardenner) började jaga Rapzodie runt i hagen, jag va riktigt orolig att hon skulle trampa snett eller iaf fel på något sätt. Men de gick rätt bra, dom lugnade ner sig tillslut. 
Sen när vi gav dom hö märkte vi att Rapzodie hade ett sår på båda bakbenen. Blödde endel. 
Men de fixa vi, så de gick bra! :)

Sen gick vi in, till typ datorn oså. 
Sen när jag kom hem, och gick in i stallet med Rapzodie fixa jag såren lite mer, smörjade in dom med jodopax.
Så de är nog helt okej!

Och nu har jag duschat oså, och ska snart bara mysa med familjen och äta tacos.
Imorgon kväll åker jag till Johan en stund och myser.
Blir nog en riktigt bra avslut på lovet! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0